Vår vardag

DET EXTRA RUMMET OCH NY VÄSKA

I samarbete med Gaston Luga
Det där extra rummet ja! Vi har ett rum i vår lägenhet med alla våra garderober och förvaring där vi också har ett skrivbord som vi använder väldigt sällan. Tanken var att framförallt jag skulle kunna jobba med MOE-projekt och ha utrymme för de jobben, men istället har hela skrivbordsdelen blivit någon form av avlastningsyta där vi trycker in att som inte får plats någon annanstans.

Men nu är det slut på det! För ett tag sen påbörjade vi en rensning och organiserade om bland alla grejer och plockade om lite för att få mer luft. Vi gick igenom alla lådor och utrymmen och jag börjar se ljuset i tunneln. Det är inte klart än men en början som, än så länge, känns bra!

Dessutom har rummet vimlat av diverse väskor, träningsväskor, ryggsäckar, weekendbags etc. Johan har haft en klassisk sportig ryggsäck som verkligen gjort sitt så jag började kolla runt lite efter en sjysst ryggsäck som är rymlig, vardaglig och snygg. Denna grymma från Gaston Luga blev resultatet. En riktigt smart grej är att remmarna som man stänger väskan med är fästa med magneter, vilket gör att man inte behöver öppna spännena varje gång man ska ha något i väskan. Både han och jag är nöjda! Om du anger koden: moeofsweden15 så får du 15% rabatt på valfri väska. Passa på!

Önskar er en skön kväll, imorgon är det fredag igen, tjohoo! /Matilda

3 personer gillar det här inlägget

EN HELG I KÖPENHAMN

I fredags åkte jag och Johan till Köpenhamn för att tillbringa lördagen tillsammans med goda vänner. Vi fick en dag ihop med dem och övernattning i Köpenhamn i bröllopspresent, så bra och trevligt!

När vi landade på Kastrup tog vi tåget in till city och vidare till Hotell Marriott där vi skulle bo. Vi fick ett fantastiskt och helt nyrenoverat rum längst upp i hotellet med underbar utsikt.

På kvällen bestämde vi oss för att beställa mat till rummet och bara ha det lugnt och skönt. Vi gick båda gick omkring i varsin mjuk morgonrock och tofflor.

På lördag morgon blev det långfrukost för hela slanten, tror vi åt av nästa allt som fanns. Så det blev några vändor. Älskade för övrigt porslinet som de hade på hotellet. Riktigt snyggt!

Runt lunchtid mötte vi upp våra vänner och tog en taxi ut till Papieröen där det bl.a. ligger galleri och Copenhagen Streetfood. Ett ställe som jag hört talas om men aldrig besökt. Det är en stor lokal där massa små pop-up restauranger finns, lite som food-trucks fast i marknadsformat. Allt är tillfälligt uppbyggt och funnits några år för att inom kort stänga ner då bostäder ska byggas på området, synd att ta bort ett så härligt ställe! Om ni aldrig varit där, det är så värt ett besök, oavsett väder. Fantastisk miljö, underbar mat och skön avslappnad stämning.

Efter några timmars häng här tog vi oss vidare in till Nyhavn och strosade längst alla vackra hus. Vi avslutade lördagen  med ett besök på Madklubben, också ett riktigt trevligt ställe med skön atmosfär, god mat och service! Jag och Anna tog torskrygg, som jag fullkomligt älskar! Johan och Pelle delade på 1 kg (!) högrevsbit med olika tillbehör. Ingen behövde gå hungrig därifrån kan jag lova.

En fantastisk helg fylld av bra saker! På vägen hem passade vi på att hälsa på syster Olivia med familj i Malmö, även om det bara blev några timmar så är det alltid lika mysigt. Hann med lite smakråd till nya projekt i hemmen, middag och fika!

Ha en riktigt bra vecka!
/Matilda

HIGH TECH HOME

I samarbete med Glue. När man lever med en teknikbörd av högsta rang får man ofta kompensera kring saker som  för andra är helt självklara. Som tex lysknappar, ja alltså knappar som man tänder och släcker ljuset i huset med. Sånt finns inte hos den äkta teknikbörden inte. Till den väldigt analoga fruns förtvivelse!

En sak som jag däremot är väldigt glad och nöjd över är vårt automatiska lås från Glue! Ja, det är otroligt smart faktiskt. Vi kan styra låset via en app så att folk som behöver komma in i lägenheten (barnvakter, städare eller hantverkare) kan göra det genom att vi låser upp eller ställer in låset efter den tid som behövs. Har man själv glömt nyckeln behöver man inte ringa låssmeden för att komma in…

Här läser du mer!

Från den här skärmen styr vi lyset… det är inte min favoritpryl på väggen här hemma men men vad gör man inte för husfriden?