Vi reser

VINNARE I TÄVLINGEN!

I samarbete med Bagasi:

Tack alla som deltagit och för alla grymma restips i tävlingen om en valfri väska från Bagasi! Det var flera kanontips som vi ska kika närmare på, och vem vet kanske blir en systerresa framöver!

Vi säger stort grattis till @krille84!

”Bästa resan är helt klart Trinidad Tobago. Till skillnad från många andra länder är allt äkta och inte uppbyggt för turism. Prisbelönta stränder som håller världsklass med sitt turkosa vatten och vita sand. Grön och fin natur trots det varma klimatet. Bäst av allt är att stress inte existerar och det kommer du bli påmind om av lokalbefolkning, om du råkar glömma bort det! :)”

Krille84 – du kontaktar Bagasi direkt på info@bagasi.se och meddelar vilken väska du vill ha och din adress, så skickas den till dig inom kort! Stort grattis igen och hoppas att väskan kommer till stor användning!

/ Matilda & Olivia

Inga Kommentarer
FÅ DAGARNA ATT GÅ

Om ett par dagar knallar vi in i v. 38 och energinivån är inte riktigt på topp : ) Samtidigt som orken tryter så ska dagarna ändå fördrivas och då är det lika bra att försöka passa på att göra lite utflykter tillsammans. Idag var Johan ledig och han har grym koll på Stockholm och ställen som jag aldrig skulle hittat till. Jag gör det oftast enkelt för mig och tar en fika i närheten av stan. Idag drog vi iväg för att käka lunch och då blev de konditori Lyran i Mälarhöjden, ett väldigt ballt hus med otroligt utsikt!

Eftersom vädret var riktigt härligt idag kunde vi sitta ute och käka, hur underbart!? Johan tog en räksallad och jag slog till på varmrökt lax med fransk potatissallad, det gick ner : )

Ett annorlunda men mysigt ställe med massor av platser ute så jag gissar att detta inte var sista gången vi var där. Matutbudet var helt ok, det fanns även hemmagjorda pajer och matiga mackor av alla slag. Det som däremot var lite trist var fikautbudet, det var mest inköpt från stora kedjor. Så kaffet bestämde vi oss för att slurpa i oss någon annanstans. I vanlig ordning hade Johan uppslag och körde en liten bit till Vinterviken!

Där blev det ett mysigt stop och häng vid huskanten. Kaffe, bulle och kaka – nu maxar vi! : ) Det är tydligen här Sveriges Mästerkock spelas in, vilket jag inte hade koll på, men otroligt fint ställe. Efter fikat strosade vi en liten bit, jag pallar inte att gå mer än ett par hundra meter. Vackert ställe!

Blev en riktigt mysig dag och ännu en ”bock” på snart avklarad dag. Nu är vi hemma och det är köttbullsrullning deluxe som står näst på tur. Ha en fin kväll alla! Kram Matilda

3 personer gillar det här inlägget

2 Kommentarer
EN HELG I KÖPENHAMN

I fredags åkte jag och Johan till Köpenhamn för att tillbringa lördagen tillsammans med goda vänner. Vi fick en dag ihop med dem och övernattning i Köpenhamn i bröllopspresent, så bra och trevligt!

När vi landade på Kastrup tog vi tåget in till city och vidare till Hotell Marriott där vi skulle bo. Vi fick ett fantastiskt och helt nyrenoverat rum längst upp i hotellet med underbar utsikt.

På kvällen bestämde vi oss för att beställa mat till rummet och bara ha det lugnt och skönt. Vi gick båda gick omkring i varsin mjuk morgonrock och tofflor.

På lördag morgon blev det långfrukost för hela slanten, tror vi åt av nästa allt som fanns. Så det blev några vändor. Älskade för övrigt porslinet som de hade på hotellet. Riktigt snyggt!

Runt lunchtid mötte vi upp våra vänner och tog en taxi ut till Papieröen där det bl.a. ligger galleri och Copenhagen Streetfood. Ett ställe som jag hört talas om men aldrig besökt. Det är en stor lokal där massa små pop-up restauranger finns, lite som food-trucks fast i marknadsformat. Allt är tillfälligt uppbyggt och funnits några år för att inom kort stänga ner då bostäder ska byggas på området, synd att ta bort ett så härligt ställe! Om ni aldrig varit där, det är så värt ett besök, oavsett väder. Fantastisk miljö, underbar mat och skön avslappnad stämning.

Efter några timmars häng här tog vi oss vidare in till Nyhavn och strosade längst alla vackra hus. Vi avslutade lördagen  med ett besök på Madklubben, också ett riktigt trevligt ställe med skön atmosfär, god mat och service! Jag och Anna tog torskrygg, som jag fullkomligt älskar! Johan och Pelle delade på 1 kg (!) högrevsbit med olika tillbehör. Ingen behövde gå hungrig därifrån kan jag lova.

En fantastisk helg fylld av bra saker! På vägen hem passade vi på att hälsa på syster Olivia med familj i Malmö, även om det bara blev några timmar så är det alltid lika mysigt. Hann med lite smakråd till nya projekt i hemmen, middag och fika!

Ha en riktigt bra vecka!